لطفاً شکیبا باشید

گزارش امروز بورس

کارگزاری فارابی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش ۸ اردیبهشت ماه

معاملات اولین روز هفته بازار سرمایه با عرضه نسبی در اکثر صنایع آغاز شد. در حالی که ابتدای وقت معاملاتی شاهد افزایش تقاضا بودیم اما این روند ادامه‌دار نبود و بسیاری از صنایع با افزایش عرضه در دامنه‌های منفی معامله شدند. شاخص کل امروز را با رشد ناچیز ۶۵۲ واحدی به پایان رساند.

در بین صنایع مختلف بازار گروه خودروسازی بیشترین تاثیر منفی را داشت و اکثر نمادهای آن در محدوده منفی معامله شدند. معاملات در گروه‌های فلزات اساسی، انبوه‌سازی، معدنی و فرآورده نفتی هم چندان جالب نبود.

روند نزولی دلار و طلا باز هم ادامه‌دار بود و دلار به ۶۲ هزار تومان رسید. طلا گرم ۱۸ عیار نیز در پی افت قیمت اونس جهانی و دلار، با افت سنگینی همراه بود و به ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید.

report020308

معرفی و تحلیل نمادهای برتر بازار

ثپردیس: حجم مشکوک و ورود پول هوشمند

سرمایه‌گذاری مسکن پردیس امروز شاهد ورود پول هوشمند و حجم مشکوک معاملاتی بود. در حال حاضر این نماد درگیر مقاومت ۱۹۰۰ تومانی است. هر چند که به نظر می‌رسد با عبور از این مقاومت شاهد افزایش تقاضا و رسیدن به سقف ۲۵۰۰ تومانی باشیم ولی با این وجود بهتر است کمی احتیاط کنیم. حمایت کلیدی سهم نیز تراز ۱۵۰۰ تومانی است.

مسکن- پردیس

تکنو: حجم مشکوک و ورود پول هوشمند

تکنوتار با حجم مشکوک بالا و ورود پول هوشمند معاملات امروز خود را به پایان رساند. مهمترین ناحیه مقاومتی پیش روی این سهم تراز ۷۲۰ تومانی است که در صورت عبور از این ناحیه می‌توانیم انتظار رشد تا قله ۱۰۰۰ تومانی را داشته باشیم. مهمترین تراز حمایتی سهم نیز در محدوده ۶۰۰ تومانی قرار دارد.

تکنوتار

اخبار اثرگذار بر بازار

وزیر اقتصاد با اعلام چهار گام مهم در واگذاری‌ها از مذاکره با وزارت نفت و صنعت برای ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس و فراخوان جذب مشارکت مردمی در بسیاری از پروژه‌های جذاب معدنی خبر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اثر هدایت سرمایه به بورس در جان گرفتن دوباره تولید، پیشنهاد داد ساز و کاری جدید برای ارتقای سواد مالی سهامداران طراحی شود.

دومین واریزی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت توانیر برای خرید برق نیروگاه‌های خصوصی و دولتی در این هفته انجام می‌شود.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نهمین و دهمین شرکت کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کردند. 

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی با اشاره به برنامه‌ها برای تامین مالی بخش تولید از ابلاغ بخشنامه قراردادهای فکتورینگ جهت تامین مالی مطالبات پیمانکاران با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به بانک‌ها خبر داد.