لطفاً شکیبا باشید

خرید FMC-T5 در بورس

کارگزاری فارابی
۴ بهمن ۱۴۰۱

اف ام سی FMC T5) T5) یک کراس اوور کامپکت شهری چینی از کمپانی چانگان است که توسط شرکت شرکت فردا موتور در بازار ایران عرضه می‌شود. این خودروی اسپرت در سال ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی معرفی و نسخه فیس‌لیفت آن در سال ۲۰۱۹ عرضه شد که البته در ایران همان نسخه ۲۰۱۸ قابل عرضه خواهد بود.

طراحی داینامیک، آینه‌های جانبی برقی، موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، سقف پانوراما برقی، رینگ اسپرت آلومینیومی، ترمز اتوماتیک در زمان ترافیک، نورپردازی داخل کابین و تودوزی چرم با طراحی اسپرت از جمله ویژگی‌هایی هستند که در جذابیت خودرو T5 بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. اگر شما نیز به این خودرو جذاب علاقه‌مند هستید، در ادامه راهنمای کامل خرید T5 از بورس را مطالعه کنید.

 

جزئیات عرضه FMC T5 در بورس

اولین مرحله از عرضه خودروی FMC T5 روز سه‌شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ انجام شد. در این مرحله مجموعاً تعداد ۵۰۰ دستگاه خودرو T5 در دو رنگ سفید (۲۰۰ دستگاه) و مشکی (۳۰۰ دستگاه) با قیمت پایه یک میلیارد و ۱۷۴میلیون تومان عرضه شد. اما با توجه به قیمت بالای این خودرو استقبال چندانی از آن نشد و در نهایت فقط ۵۰ دستگاه خودرو و در قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت. با توجه به مالیات و هزینه‌های جانبی، این خودرو برای متقاضیان تقریبا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تمام شد. این در‌حالی‌ست که قیمت بازار آزاد آن نیز حدود یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان است.

 

شرایط خرید FMC T5 در بورس

با توجه به اطلاعیه عرضه خرید خودرو از بورس کالا، شرایط ذیل برای خریداران خودروی T5 در بورس کالا مشخص شده است که رعایت آن‌ها ضروری است:

  • براساس اطلاعیه بورس کالا هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه در تاریخ اعلامی و صرفا برای یک خودرو هستند.
  • خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند.
  • اشخاصی که در عرضه‌های قبلی و از ابتدا سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید شدند امکان ثبت سفارش ندارند.
  • اشخاص حقوقی امکان ثبت سفارش برای خودروهای سواری را ندارد.

 

روش ثبت سفارش FMC T5 در بورس

ثبت سفارش خرید T5 در بورس از طریق سامانه EBGO کارگزاری فارابی و مطابق مراحل زیر انجام می‌شود:

  •       مراجعه به سامانه Farabi.ebgo.ir و اخذ کد آنلاین بورس کالا کارگزاری فارابی
  •       افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانک‌های منتخب (بانک ملت)
  •       واریز مبلغ پیش ‌پرداخت به حساب وکالتی یک روز قبل از ثبت سفارش
  •       ثبت سفارش خرید آنلاین در سامانه بورس کالای کارگزاری فارابی از طریق لینک
  •       تسویه وجوه باقیمانده قیمت خودرو بعلاوه هزینه‌های جانبی کارمزد و مالیات 

 

مهلت ثبت سفارش T5 از بورس

معمولاً ثبت سفارش خرید خودرو از بورس تا ساعت ۱۷ روز قبل از زمان عرضه امکان‌پذیر است. در ضمن متقاضیان باید در نظر داشته باشند که واریز مبلغ پیش‌پرداخت به حساب وکالتی قبل از شروع فرایند ثبت سفارش الزامی است.

 

زمان تحویل خودرو FMC T5

در اطلاعیه عرضه خرید T5  از بورس کالا مقرر شده است که متقاضیان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ خودرو خود را دریافت ‌کنند. خریداران برای تحویل خودرو نیز باید در زمان تحویل (که در اطلاعیه عرضه مشخص شده است)، به نمایندگی انتخابی خود مراجعه کنند.

سود خرید T5 در بورس چقدر است؟

برای محاسبه سود خرید T5 در بورس باید نگاهی به قیمت تمام شده خرید این خودرو در بورس و مقایسه آن با قیمت بازار آزاد داشته باشیم. قیمت بازار آزاد این خودرو و قیمت تمام شده عرضه‌های گذشته این خودرو به شرح ذیل است:


در صورت نیاز به هرگونه مشاوره یا راهنمایی جهت خرید خودرو در بورس، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۱۵۶۱۳۰۰ با کارشناسان بورس کالای کارگزاری فارابی در تماس باشید.