لطفاً شکیبا باشید

خرید جک S5 در بورس

کارگزاری فارابی
۳۰ دی ۱۴۰۱

خودرو جک S5 یک کراس اوور محبوب چینی و مونتاژ داخل است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ و توسط شرکت کرمان موتور وارد بازار ایران شد. علت اصلی محبوبیت این خودرو تشابه طراحی بدنه و نمای داخلی آن به هیوندا توسان LM است. موتور ۱.۵ لیتری Turbo GDI، گیربکس اتوماتیک، کروز کنترل و کامپیوتر سفری که میزان سوخت و وضعیت رانندگی را نمایش می‌دهد از جمله ویژگی‌هایی هستند که در جذابیت خودرو S5 بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. اما برگ برنده این خودرو دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-Ncap است که عملکرد ایمنی قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. اگر شما نیز به این خودرو جذاب و محصور‌کننده علاقه‌مند هستید، در ادامه راهنمای کامل خرید جک S5 از بورس را مطالعه کنید.

 

جزئیات عرضه جکS5 در بورس

اولین مرحله از عرضه خودرو جک S5 روز شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام شد. در این مرحله تعداد صد دستگاه خودرو جک S5 در دو رنگ سفید و مشکی در قیمت پایه ۸۸۳ میلیون تومان قابل عرضه بود که با توجه به تقاضای ثبت شده از مجموع خودروهای قابل عرضه در آن روز تعداد ۳۰ دستگاه جک S5 مشکی و ۳۸ دستگاه جک S5 سفید رنگ در تابلو معاملات عرضه شد. 

 

قیمت عرضه جک S5 در بورس  

سازوکار کشف قیمت خودرو در بورس کالا به روش حراج و به‌صورت رقابتی انجام می‌شود؛ بنابراین اولویت خرید با متقاضیانی است که بیشترین قیمت را ثبت کرده‌اند. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای آخرین عرضه خودرو جک S5 از بورس، ۸۸۳ میلیون تومان بود. میزان پیش پرداخت جک S5 نیز ۲۵ درصد قیمت پایه اعلام شد و هزینه‌های جانبی آن نیز شامل ۱۱ درصد مالیات ارزش افزوده و شماره‌گذاری بر مبنای قیمت نهایی فروش و ۴ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان جهت بیمه شخص ثالث، پلاک و عوارض شهرداری بود.

 

شرایط خرید جک S5 در بورس

با توجه به اطلاعیه عرضه خرید خودرو از بورس کالا، شرایط ذیل برای خریداران خودروی جک S5 در بورس کالا مشخص شده است که رعایت آن‌ها ضروری است:

  • هر کد ملی صرفاً امکان ثبت یک سفارش خودرو در تاریخ اعلامی را دارد.
  • ثبت سفارش صرفاً برای اشخاص حقیقی مجاز است.
  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال و بیشتر
  • اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند، امکان ثبت سفارش ندارند.
  • اشخاصی که از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در ایران خودرو یا سایر شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودرو شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

 

روش ثبت سفارش جک S5 در بورس

ثبت سفارش خرید جک S5 در بورس از طریق سامانه EBGO کارگزاری فارابی و مطابق مراحل زیر انجام می‌شود:

  •       مراجعه به سامانه Farabi.ebgo.ir و اخذ کد آنلاین بورس کالا کارگزاری فارابی
  •       افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانک‌های منتخب (بانک ملت)
  •       واریز مبلغ پیش ‌پرداخت به حساب وکالتی یک روز قبل از ثبت سفارش
  •       ثبت سفارش خرید آنلاین در سامانه بورس کالای کارگزاری فارابی از طریق لینک
  •       تسویه وجوه باقیمانده قیمت خودرو بعلاوه هزینه‌های جانبی کارمزد و مالیات 

 

مهلت ثبت سفارش جک S5 از بورس

معمولاً ثبت سفارش خرید خودرو از بورس تا ساعت ۱۷ روز قبل از زمان عرضه امکان‌پذیر است. در ضمن متقاضیان باید در نظر داشته باشند که واریز مبلغ پیش‌پرداخت به حساب وکالتی قبل از شروع فرایند ثبت سفارش الزامی است.

 

زمان تحویل خودرو جک S5

در اطلاعیه عرضه خرید جک S5 از بورس کالا مقرر شده است که متقاضیان در تاریخ ۱۳دی ماه سال ۱۴۰۱ خودرو خود را دریافت ‌کنند؛ بنابراین لازم است خریداران حداکثر تا پایان مهلت مجاز، نسبت به تسویه کامل مبلغ معامله اقدام کنند و در نظر داشته باشند، در صورت عدم تسویه در تاریخ مقرر، مشمول جریمه و فسخ معامله خواهند شد. در نهایت برای تحویل خودرو در زمان تحویل(که در اطلاعیه عرضه مشخص شده است)، باید به نمایندگی انتخابی خود مراجعه کنند.

 

سود خرید جک S5 در بورس چقدر است؟

برای محاسبه سود خرید جک S5 در بورس باید نگاهی به قیمت تمام شده خرید این خودرو در بورس و مقایسه آن با قیمت بازار آزاد داشته باشیم. قیمت بازار آزاد امروز این خودرو یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان و قیمت تمام شده عرضه‌ گذشته این خودرو حدوداً ۹۸۴ میلیون تومان بوده است.

 

 برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر جهت خرید خودرو در بورس می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۲۱۵۶۱۳۰۰ با کارشناسان بورس کالای کارگزاری فارابی در ارتباط باشید.