لطفاً شکیبا باشید

خرید فیدلیتی در بورس

کارگزاری فارابی
۲۳ بهمن ۱۴۰۱

فیدلیتی خودروی کراس اوور چینی مونتاژ ایران است که در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بهمن موتور وارد بازار کشور شد. این خودروی شاسی بلند جذاب در دو مدل ۵ نفره و ۷ نفره در ایران معرفی شده است. فیدلیتی خودرویی پرقدرت، زیبا و با امکانات قابل قبول است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات گروه بهمن موتور توانسته فروش بالایی در مراحل قبلی عرضه در بورس کالا رقم بزند و با استقبال زیاد متقاضیان همراه باشد. در ادامه این مطلب با اطلاعات تکمیلی و همچنین راهنمای خرید فیدلیتی از بورس آشنا خواهید شد.

معرفی خودرو فیدلیتی 7 نفره

فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (یا ۷ نفره) محصول جدیدی از گروه بهمن موتور است که با توجه به ویژگی‌ها و امکانات رفاهی منحصر به فرد و مُدرن آن، به عنوان یک کراس اوور جذاب و پرطرفدار شناخته شده است. موتور فیدلیتی مجهز به توربو شارژ است و قدرت آن می‌تواند به 155 اسب بخار برسد. جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه، سطح آلایندگی مطابق با استاندارد یورو 5، تعداد سرنشینان بالا، سیستم ضد سرقت، سیستم فرمان برقی و غیره از جمله ویژگی‌های جذاب این خودرو کلاس اسپرت هستند.

 

جزئیات آخرین عرضه فیدلیتی در بورس

در جدیدترین عرضه خودروی فیدلیتی در بورس، تعداد ۱۰۰۰ دستگاه فیدلیتی در دو مدل ۷ نفره و ۵ نفره در تاریخ ۲۵ بهمن ماه در بورس کالای ایران معامله شد. با استقبال پرشور خریداران از این خودروها، قیمت تمام شده فیدلیتی ۵ نفره در بورس، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و فیدلیتی ۷ نفره، یک میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان شد. این در حالی‌ است که فیدلیتی ۵ نفره در بازار آزاد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و فیدلیتی ۷ نفره یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود . بنابراین مدل ۵ نفره این خودرو سود ۲۰۰ میلیون تومانی و مدل ۷ نفره نیز سود ۱۶۷ میلیون تومانی برای خریداران به همراه داشت.

 

 شرایط خرید فیدلیتی در بورس

با توجه به اطلاعیه عرضه خرید خودرو از بورس کالا، شرایط ذیل برای خریداران خودروی فیدلیتی در بورس کالا مشخص شده است که رعایت آن‌ها ضروری است:

  • هر کد ملی صرفاً امکان ثبت یک سفارش خودرو در تاریخ اعلامی را دارد.
  • ثبت سفارش صرفاً برای اشخاص حقیقی مجاز است.
  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال و بیشتر
  • اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند، امکان ثبت سفارش ندارند.

روش ثبت سفارش فیدلیتی در بورس

ثبت سفارش خرید فیدلیتی در بورس از طریق سامانه EBGO کارگزاری فارابی و مطابق مراحل زیر انجام می‌شود:

  • مراجعه به سامانه Farabi.ebgo.ir و اخذ کد آنلاین بورس کالا کارگزاری فارابی
  • افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانک‌های منتخب (بانک ملت)
  • واریز مبلغ پیش ‌پرداخت به حساب وکالتی نهایتا یک روز قبل از ثبت سفارش
  • ثبت سفارش خرید آنلاین در سامانه بورس کالای کارگزاری فارابی از طریق لینک
  • تسویه وجوه باقیمانده قیمت خودرو بعلاوه هزینه‌های جانبی کارمزد و مالیات

زمان تحویل خودرو فیدلیتی

در اطلاعیه عرضه خرید فیدلیتی در بورس کالا مقرر شده است که متقاضیان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ خودرو خود را دریافت ‌کنند؛ بنابراین لازم است خریداران حداکثر تا پایان مهلت مجاز، نسبت به تسویه کامل مبلغ معامله اقدام کنند و در نظر داشته باشند در صورت عدم تسویه در تاریخ مقرر، مشمول جریمه و فسخ معامله خواهند شد. در نهایت برای تحویل خودرو در زمان تحویل(که در اطلاعیه عرضه مشخص شده است)، باید به نمایندگی انتخابی خود مراجعه کنند.

توجه داشته باشید، از آن‌جایی که خودروهای قابل عرضه در بورس به نام خریدار سند می‌خورند، بنابراین کلیه هزینه‌های جانبی خودروی فیدلیتی نیز باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت بهمن موتور واریز شود.

 

سود خرید فیدلیتی در بورس چقدر است؟

برای محاسبه سود خرید فیدلیتی در بورس باید نگاهی به قیمت تمام شده خرید این خودرو در بورس و مقایسه آن با قیمت روز در بازار آزاد داشته باشیم.

 

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره یا راهنمایی جهت خرید خودرو در بورس می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۱۵۶۱۳۰۰ با کارشناسان بورس کالای کارگزاری فارابی در تماس باشید.