لطفاً شکیبا باشید

آغاز معاملات شرطی در کارگزاری فارابی

کارگزاری فارابی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳

 

 

ثبت معاملات شرطی در سامانه فارابیکسو هلیوم و نکست امکان‌پذیر شد. کارگزاری فارابی با رونمایی از ویژگی جدید معاملات شرطی، امکان ثبت سفارش در محدوده قیمت و بازه زمانی دلخواه را برای همه معامله‌گران فراهم کرده است. این امکان جدید به معامله‌گران کمک می‌کند مدیریت بهتری روی معاملات خود در بازار سهام داشته باشند.

 

معاملات شرطی چیست؟

معاملات شرطی نوع خاصی از معاملات الگوریتمی است که در صورت برقراری شرط‌های تعیین شده توسط معامله‌گر، به‌صورت خودکار نسبت به خرید یا فروش اقدام می‌کند. به عبارتی به کمک معاملات شرطی می‌توانید تعیین کنید که اگر قیمت نماد مورد نظر شما طی مثلا یک ماه آینده به بالاتر از ۱۰۰۰ تومان رسید، مقدار یک میلیون سهم از این نماد را برای شما خریداری کند؛ بنابراین معاملات شرطی بهترین ابزار برای مدیریت زمان و بهینه کردن قیمت خرید یا فروش شما است.

 

معاملات-شرطی-3

نحوه انجام معاملات شرطی در کارگزاری فارابی

معاملات شرطی در سامانه‌های فارابیکسو نکست(موبایل) و هلیوم(دسکتاپ) کارگزاری فارابی توسط الگوریتم معاملاتی به نام فالکون انجام می‌شود. هدف این الگوریتم انجام معاملات مورد نظر شما با سرعت و دقت بالا، مطابق با شرط مورد نظر است.

الگوریتم فالکون در سامانه‌های معاملاتی کارگزاری فارابی از نوع گیرنده است. گیرنده یا Taker به حالتی گفته می‌شود که سفارش شما بدون این‌که در صف قرار گیرد، براساس شرطی که تعیین کردید با بهترین مظنه خرید یا فروش معامله شود. در معاملات شرطی به دلیل آنکه سفارش‌ها به‌صورت «انجام و حذف» ارسال می‌شود، شما سفارش باز نخواهید داشت و تنها در صورتی‌که تمام یا بخشی از آن قابل انجام باشد، سفارش ارسال خواهد شد.

 

 

نحوه ثبت سفارش شرطی در فارابی

ثبت سفارش شرطی در سامانه‌های معاملاتی فارابیکسو نکست و هلیوم، از صفحه ارسال سفارش هر نماد امکان‌پذیر است. برای این کار کافیست در تب خرید یا فروش، حالت سفارش را از عادی به شرطی تغییر دهید و پس از وارد کردن تعداد یا ارزش مورد نظر، شرط معامله را براساس قیمت بیشتر یا کمتر از عدد مورد نظر انتخاب کنید. هر زمانی که شرط مورد نظر شما برقرار شود – یعنی قیمت به بیشتر یا کمتر از مبلغ تعیین شده برسد – خرید یا فروش از سرخط انجام می‌شود.

 

معاملات-شرطی-1