لطفاً شکیبا باشید

دو برابر تخفیف بیشتر با معاملات شرطی در فارابی!

کارگزاری فارابی
۲۰ تیر ۱۴۰۳

امکان انجام معاملات شرطی در سامانه‌های معاملاتی فارابیکسو نکست و هلیوم کارگزاری فارابی فراهم شده است و با انجام این نوع از معاملات، می‌توانید دو برابر تخفیف بیشتر در باشگاه مشتریان کارگزاری فارابی(باهم) دریافت کنید. معاملات شرطی نوع خاصی از معاملات الگوریتمی محسوب می‌شوند که به کمک آن می‌توانید به راحتی سفارش خود را در قیمت و زمان دلخواه ثبت کنید و از این طریق مدیریت بهتری روی معاملات خود در بازار داشته باشید.

 

سازوکار معاملات شرطی در کارگزاری فارابی

معاملات شرطی به حالتی گفته می‌شود که در صورت برقراری شروط تعیین شده توسط معامله‌گر، به‌صورت خودکار خرید یا فروش انجام شود. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید سهام موجود در پرتفوی خود را طی یک ماه آینده با قیمتی بالاتر از قیمت معاملاتی امروز، به فروش برسانید، کافیست شرط قیمت و زمان را تعیین کنید تا با رسیدن قیمت به عدد تعیین شده در بازه زمانی اعلامی، معامله به‌صورت خودکار برای شما انجام شود؛ بنابراین می‌توان گفت معاملات شرطی ابزار فوق‌العاده کاربردی برای معامله‌گران است که به کمک آن دیگر نیازی نیست ساعت‌ها پشت سیستم منتظر باشند تا با رسیدن قیمت به محدوده مورد نظرشان، معامله انجام دهند.

 

معاملات شرطی در کارگزاری فارابی براساس الگوریتم «فالکون» انجام می‌شود. این الگوریتم به‌عنوان یک سفارش از نوع گیرنده یا Taker عمل می‌کند. گیرنده یا Taker به‌حالتی گفته می‌شود که سفارش شما بدون اینکه در صف قرار گیرد، براساس شرطی که تعیین کردید با بهترین مظنه خرید یا فروش معامله شود. در معاملات شرطی به دلیل آنکه سفارش‌ها به‌صورت «انجام و حذف» ارسال می‌شود، شما سفارش باز نخواهید داشت و تنها در صورتی‌که تمام یا بخشی از آن قابل انجام باشد، سفارش ارسال خواهد شد.

معاملات-شرطی-3

دو برابر تخفیف بیشتر با انجام معامله شرطی

مشتریان کارگزاری فارابی در صورتی‌که در هر یک از سامانه‌های فارابیکسو نکست و هلیوم معامله شرطی انجام دهند، می‌توانند از دو برابر تخفیف بیشتر در باشگاه مشتریان فارابی یا همان «باهم» بهره‌مند شوند. با بهره‌مندی از این امکان جدید فارابی می‌توانید با خیالی آسوده، سبد سهام خود را مدیریت کنید.