لطفاً شکیبا باشید

عرضه اولیه غکورش توسط کارگزاری فارابی انجام شد

کارگزاری فارابی
۲۸ تیر ۱۴۰۰

مراسم عرضه اولیه شرکت صنعت غذایی کورش همزمان با عرضه هشت درصد از سهام این شرکت به بیش از دو میلیون و 356 هزار نفر از متقاضیان سرمایه‌گذاری در نماد «غکورش» با حضور علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران، رحمان‌ بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی و جمعی فعالان بازار سرمایه برگزار شد.

همزمان با مراسم عرضه اولیه شرکت صنعت غذایی کورش، کارگزاری فارابی مسئولیت عرضه اولیه هشت درصد از سهام این شرکت معادل 240 میلیون سهم را برعهده داشت که از این تعداد 168 میلیون سهم به بیش از دو میلیون و 356 هزار نفر از متقاضیان سرمایه‌گذاری در نماد «غکورش» اختصاص یافت.  تعداد 72 میلیون سهم نیز در روز شنبه هشتم خرداد 1400 به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود. در پایان این عرضه اولیه به هر کد بورسی حداکثر 74 سهم در سقف قیمتی 2995 تومان تخصیص داده شد که معادل 222 هزار تومان بود.

سهام شرکت صنعت غذایی کورش به‌عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «محصولات غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» گروه «تولید روغن‌های حیوانی و نباتی» و طبقه «تولید روغن‌ها، چربی‌های گیاهی و حیوانی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «غکورش» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت از سوی کارگزاری فارابی عرضه اولیه شد.

گفتنی است صنعت غذایی کورش از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ و صاحب برند و محصولات اویلا، فامیلا، کیمبال و سانتین است که در سال 1380 با نام کشت و صنعت گلبرگ بهاران آغاز به کار کرد. گروه صنعتی گلرنگ پیش‌تر نیز با نمادهای «قرن» و «افق کورش» در بورس فعالیت می‌کرد. هر دو نماد این گروه صنعتی از بازدهی قابل‌توجهی در ماه‌های اخیر برخوردار بوده است.

صنعت غذایی کورش، بزرگترین تولید کننده روغن مایع خوراکی خانوارها است که محصولات خود را (شامل انواع روغن نباتی خوراکی مایع و جامد) با چهار برند اویلا، فامیلا، کیمبال و سانتین روانه بازار مصرف می‌کند.

تمرکز شرکت روی تولید محصولات سلامت‌محور بوده و به همین دلیل 90 درصد از سبد محصولات این شرکت را روغن‌های خوراکی مایع و 10 درصد را روغن‌های خوراکی نیمه جامد تشکیل می‌دهد.

99 درصد از سهام «غکورش» متعلق به شرکت گسترش صنایع بسته‌بندی کورش بوده و این شرکت، خود زیرمجموعه شرکت گروه صنعتی گلرنگ است‌.