لطفاً شکیبا باشید

آموزش ثبت‌نام و دریافت کارت نکسو

کارگزاری فارابی
۷ آبان ۱۴۰۲

نکسو، کارت جدید بانکی با امکانات سرمایه‌گذاری است. این کارت به‌تازگی با همکاری گروه مالی فارابی و بانک پاسارگاد در دسترس قرار گرفته است. نکسو نخستین کارت بانکی است که امکان دریافت سود روزشمار 23 تا 26.1 درصدی را برای دارندگان آن فراهم می‌کند. در این مطلب با ویژگی‌های کارت نکسو، نحوه استفاده و صدور آن آشنا می‌شوید.

 

کارت نکسو چیست؟

کارت نکسو نخستین کارت بانکی با امکان دریافت سود روزشمار است. با استفاده از این کارت علاوه بر این‌که می‌توانید از خدمات مختلف بانکی مانند کارت به کارت، انتقال وجه از طریق پایا و ساتنا، خرید اینترنتی و… استفاده کنید، می‌توانید از سود روزشمار ۲۳ تا ۲۶.۱ درصدی آن نیز بهره‌مند شوید. پشتوانه سود روزشمار این کارت، واحدهای صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی است. در ادامه با نحوه صدور کارت نکسو به صورت گام به گام آشنا خواهید شد.

 

نحوه دریافت کارت بانکی نکسو (غیرحضوری)

قبل از هر چیز باید در سجام ثبت‌نام کنید و احراز هویت انجام دهید. (ثبت‌نام سجام) اگر قبلا در سجام ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام داده‌اید، تمامی مراحل درخواست و استفاده از کارت نکسو از طریق فارابی‌زون (سامانه یکپارچه خدمات فارابی) انجام می‌شود. توجه داشته باشید فرایند صدور و ارسال کارت نکسو حداکثر در 10 روز کاری انجام می‌شود.

 

مرحله اول: ورود به سامانه درگاه یکپارچه کارگزاری فارابی

برای صدور کارت ابتدا باید وارد بخش کارت نکسو در فارابی‌زون (سامانه یکپارچه خدمات‌رسانی فارابی) شوید.

 

مرحله دوم: افتتاح حساب

در گام دوم شرایط و قوانین دریافت و استفاده از کارت نکسو در دسترس است که پس انتخاب گزینه «شرایط و قوانین افتتاح حساب و دریافت کارت نکسو را می‌پذیرم» و کلیک روی دکمه «افتتاح حساب» به مرحله بعد منتقل می‌شوید.

با این کار پیامکی حاوی کد تایید به شماره موبایل ثبت‌نامی شما در کارگزاری فارابی ارسال می‌شود. کد ارسالی را در کادر مربوطه وارد و سپس دکمه «ارسال» را کلیک کنید.

با توجه به اینکه در فرایند افتتاح حساب استعلام اطلاعات از مراجع متفاوتی انجام می‌شود، این مرحله حداکثر تا 30 دقیقه زمان نیاز دارد؛ تایید نهایی از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

طی مراحل استعلام و افتتاح حساب، تعدادی پیامک دریافت می‌کنید که جهت تکمیل ثبت‌نام، تنها پیامک‌های حاوی کد اعتبارسنجی حائز اهمیت هستند.

پس از طی این مرحله جهت تعیین وضعیت افتتاح حساب خود می‌توانید بر روی گزینه «استعلام وضعیت» کلیک کنید.

مرحله سوم: درخواست صدور کارت دیجیتال

در صورتی‌که افتتاح حساب با موفقیت انجام شده باشد، شماره شبای حساب شما در این مرحله نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه «صدور کارت دیجیتال» نسخه دیجیتال کارت نکسو که انتقال وجه و خرید اینترنتی از طریق امکان‌پذیر است، برای شما فعال می‌شود.

در این مرحله کد اعتبار‌سنجی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود که با وارد کردن این کد و کلیک روی دکمه «ارسال» به مرحله فعال‌سازی کارت دیجیتال منتقل می‌شوید.

 

با کلیک روی گزینه «فعال‌سازی کارت دیجیتال» و وارد کردن کد تایید، نسخه دیجیتال کارت نکسو برای شما فعال می‌شود.

با این کار کارت دیجیتال شما به همراه اطلاعات آن مانند شماره کارت، CVV2، نام صاحب حساب و تاریخ انقضا به شما نمایش داده می‌شود.

مرحله چهارم: درخواست کارت فیزیکی (رایگان)

برای دریافت کارت فیزیکی، اطلاعات مورد نظر از قبیل استان، شهر، آدرس و کدپستی خود را در بخش‌های مربوطه وارد و سپس روی دکمه «درخواست کارت فیزیکی» کلیک کنید. کارت فیزیکی نکسو به‌صورت رایگان و از طریق پست به آدرس مورد نظر شما ارسال می‌شود.

کارت نکسو شما پس از آماده‌سازی به آدرس اعلامی ارسال می‌شود. توجه داشته باشید این فرایند بین یک تا سه هفته زمان می‌برد.

پس از دریافت کارت فیزیکی، در مراحل صدور گزینه «فعال‌سازی کارت فیزیکی» ظاهر می‌شود که با کلیک روی این گزینه، پیامک حاوی رمز اول کارت نکسو به موبایل شما ارسال می‌شود.