وبلاگ اخبار افزایش بازدهی صندوق لبخند فارابی

افزایش بازدهی صندوق لبخند فارابی

کارگزاری فارابی
26 شهریور 1402
افزایش بازدهی صندوق لبخند فارابی

 

لبخند فارابی به‌عنوان صندوق درآمد ثابت‌(ETF) شرکت سبدگردان فارابی به بازدهی 27.5 درصدی دست یافت. 

این صندوق سرمایه‌گذاری در نتیجه عملکرد خوبی که داشته،‌ توانسته در مدت کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذرد با جلب اعتماد تعداد قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران، دارایی تحت مدیریت‌(AUM) خود را بیش از 500 درصد افزایش دهد.

 

بررسی ترکیب دارایی‌های لبخند فارابی

پرتفوی صندوق لبخند فارابی که این روزها یکی بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاران بورسی است، از دارایی‌های با درآمد ثابت شامل سپرده بانکی و اوراق با درآمد ثابت بورسی تشکیل شده است. این موضوع تضمین‌کننده یک سود ثابت و سرمایه‌گذاری بدون ریسک برای سرمایه‌گذاران لبخند است. از سوی دیگر بخش کمی از منابع مالی این صندوق به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها اختصاص یافته که می‌تواند در موج‌های صعودی بازار موجب بالا رفتن سود سرمایه‌گذاران شود و همین مساله لبخند را به یکی از پربازده‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت بازار تبدیل کرده است.

 

سابقه عملکرد مدیریت دارایی فارابی

صندوق لبخند تنها یکی از محصولات سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان فارابی به‌شمار می‌رود. صندوق‌های اکسیر فارابی (سهامی صدور و ابطالی)، هدیه (درآمد ثابت صدور و ابطالی)، سلام (سهامی قابل معامله) و صندوق اهرمی جهش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری این شرکت سبدگردان هستند که هر کدام توانسته در مدت فعالیت خود بهترین عملکرد را در بازار داشته باشد. همچنین این شرکت سبدگردان به‌تازگی صندوق بخشی فلز فارابی را نیز به بازار سرمایه معرفی کرده که این صندوق نیز می‌تواند برای علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در این بخش از بازار گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار رود.

بررسی بازدهی مدیریت دارایی فارابی در طول مدت فعالیت آن، خبر از بازدهی بیش از بیست هزار درصدی محصولات سرمایه‌گذاری این شرکت سبدگردان می‌دهد. مقایسه این میزان بازدهی با بازارهای موازی و البته شاخص کل بورس، اثباتی بر عملکرد قابل‌قبول مدیریت دارایی فارابی است.

نحوه سرمایه‌گذاری در لبخند فارابی

با توجه به اینکه لبخند یک صندوق درآمد ثابت قابل معامله (ETF) است، برای سرمایه‌گذاری در آن کافیست نماد «لبخند» را در سامانه معاملات آنلاین کارگزاری خود جستجو کنید. لازم به‌ذکر است برای سرمایه‌گذاری در لبخند نیازی نیست حتما مشتری کارگزاری فارابی باشید؛ با این حال، فراموش نکنید اگر از طریق فارابیکسو -سامانه معاملات آنلاین کارگزاری فارابی- نسبت به سرمایه‌گذاری در لبخند اقدم کنید، می‌توانید واحدهای لبخند را بدون کارمزد بخرید.

دیدگاه