لطفاً شکیبا باشید

با رونمایی از سامانه پی‌فست توسط کارگزاری فارابی؛ برای نخستین‌بار در بازار سرمایه دریافت‌ فوری وجه امکان‌پذیر شد

کارگزاری فارابی
۲ بهمن ۱۴۰۰

کارگزاری فارابی برای نخستین بار در بازار سرمایه کشورمان از سامانه دریافت‌ فوری وجه با عنوان پی‌فست(PayFast) رونمایی کرد. این سامانه به مشتریان معاملات آنلاین کارگزاری فارابی این امکان را می‌دهد، به‌سادگی بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست وجه خود را ثبت و در کمترین زمان ممکن مبلغ درخواستی‌شان را دریافت کنند.

 

پی‌فست(PayFast) استاندارد جدیدی در ارائه خدمات به مشتریان بازار سرمایه است که با هدف دسترسی سریع‌ به مانده‌حساب مشتریان در سامانه معاملاتی، از سوی کارگزاری فارابی راه‌اندازی شده است. 

بر این اساس مشتریانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند در فرایند چند روزه دریافت وجه منتظر بمانند یا به‌طور اضطراری نیاز به دریافت مانده‌حساب‌شان نزد کارگزاری دارند، می‌توانند با استفاده از سامانه پی‌فست درخواست دریافت فوری وجه خود را ثبت کنند.

 

امکان ثبت درخواست در پی فست به صورت آنلاین از طریق سامانه معاملاتی فارابیکسو و سامانه جدید موبایل تحت عنوان «فارابیکسو نکست» وجود دارد؛ بنابراین توجه داشته باشید که برای استفاده از این خدمت کافیست به‌صورت کاملاً آنلاین و از طریق مراجعه به سامانه فارابیکسو و فارابیکسو نکست و از منوی برداشت وجه، گزینه پرداخت سریع (PayFast) را انتخاب کنید تا مبلغ مورد نیاز در اولین سیکل پرداخت بانکی، به حساب‌تان واریز شود.

لازم به‌ذکر است از آنجایی که پرداخت‌های بین بانکی پس از ثبت درخواست از سوی کارگزاری، توسط بانک‌های عامل از طریق «پایا» و «ساتنا» انجام می‌شود، زمان تسویه تمام وجوه براساس سیکل‌های پرداخت پایا و ساتنا بانک مرکزی خواهد بود.

بر این اساس درخواست وجوهی که در روزهای غیرکاری ثبت شوند، در همان روز توسط کارگزاری فارابی پردازش شده و جهت پرداخت در نخستین سیکل‌ پرداختی بانک مرکزی ارجاع داده می‌شود.

 

نکته‌ای که متقاضیان استفاده از پی‌فست باید در نظر داشته باشند، سقف ۵۰۰ میلیون تومانی در هر درخواست است. با توجه به اینکه انتقال وجوه در روزهای غیرکاری محدود به سیکل‌های پرداخت بانک‌های عامل است، کارگزاری فارابی هم‌اکنون با استفاده از راهکارهای نوین پرداخت «جیبی‌مو» و طی هماهنگی با بانک سامان و بانک ملی، امکان دریافت وجه به صورت آنی حتی در روزهای تعطیل را هم برای مشتریانی که هم اکنون شماره حساب اعلامی‌شان به کارگزاری از شماره‌ حساب‌های بانک مذکور باشد، فراهم کرده است. گفتنی است جیبی‌مو از شرکت‌های فعال در اکوسیستم گروه مالی فارابی است که خدمات و راهکارهای نوین پرداخت در بازار سرمایه را ارائه می‌دهد.

کارگزاری فارابی به‌زودی برای رفع محدودیت‌های ناشی از نقل و انتقال وجوه در سیستم ساتنا و پایا، بانک‌های بیشتری را به فهرست فعلی پی‌فست اضافه خواهد کرد تا فرایند پرداخت‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

گفتنی است خرداد ماه سال 1399 نیز کارگزاری فارابی برای نخستین بار در میان تمام کارگزاری‌های بورس کشورمان، توانست خدمت‌رسانی به مشتریان را 24/7 یا به‌عبارتی در تمام روزها و ساعات هفته ارائه کند. این مرکز – از زمان راه‌اندازی – با استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و ابزارهای الکترونیک توانسته یکی از پیشگامان این صنعت در بازار سرمایه باشد و هم‌اکنون نیز با راه‌اندازی سامانه پی‌فست، در راستای همان تعریف پاسخگویی 24 ساعته به مشتریان بازار سرمایه گام برمی‌دارد.