لطفاً شکیبا باشید

صندوق لبخند فارابی، حاشیه امن بورس

کارگزاری فارابی
۶ شهریور ۱۴۰۱

بنیان‌گذار گروه مالی فارابی اطلاعات تکمیلی لبخند را تشریح کرد

 

پنجمین صندوق سرمایه‌گذاری گروه مالی فارابی با پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت و قابل‌معامله «لبخند» راهی بازار سرمایه می‌شود. رحمان بابازاده، موسس و بنیان‌گذار گروه مالی فارابی در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق «لبخند فارابی» به تشریح ویژگی‌ها و دلایل راه‌اندازی دومین صندوق درآمد ثابت این شرکت پرداخت.

 

پس از کسب مجوزهای لازم از شرکت فرابورس ایران، پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی از روز هفتم شهریور ماه آغاز می‌شود. لبخند که از نوع صندوق‌های قابل معامله(ETF) است، در مرحله پذیره‌نویسی امکان جذب سرمایه تا سقف 400 میلیارد تومان را خواهد داشت.

رحمان بابازاده، موسس و بنیان‌گذار گروه مالی فارابی در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» شرکت فرابورس اطلاعات تکمیلی در خصوص صندوق لبخند فارابی را اعلام کرد. به گفته وی «لبخند فارابی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با درآمد ثابت و بدون تقسیم سود است که در واقع سرمایه‌گذاران از رشد قیمت واحدها سود کسب می‌کنند.»

بابازاده درباره مدیریت صندوق جدید لبخند نیز گفت: «مدیر صندوق لبخند، شرکت سبدگردان فارابی است که به‌واسطه سابقه فعالیت 14 ساله گروه مالی فارابی در مدیریت دارایی در صندوق درآمد ثابت، صندوق سهامی و سبدگردانی، انتظار می‌رود شاهد عملکرد قابل قبول صندوق لبخند باشیم.»

طبق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، صندوق اختصاصی بازارگردانی الگوریتمی امید فارابی وظیفه بازارگردانی و حفظ نقدشوندگی این صندوق در بازار را برعهده خواهد داشت.

وی درباره ریسک صندوق لبخند نیز با بیان اینکه در این صندوق از ابزارهای متعددی جهت کنترل ریسک استفاده می‌شود، افزود: «در مجموعه فارابی برای به حداقل رساندن ریسک تلاش می‌کنیم و با جذب کارشناسان خبره، برنامه‌های مدونی تدارک دیده‌ایم. از جمله ابزارهای مهم کنترل ریسک آپشن‌ها هستند که تجربه استفاده و به‌کارگیری آن را در سایر صندوق‌ها داشتیم. سابقه مدیریت در سایر صندوق‌ها، بیان‌گر عملکرد گروه مالی فارابی در مدیریت دارایی را نشان می‌دهد.»

وی در ادامه تاکید کرد: «در خصوص سپرده‌ها نیز با عقد قراردادهای بلندمدت، ریسک را به حداقل می‌رسانیم تا در نهایت سرعت بالای نقل‌وانتقال پول، کم‌ریسک و در دسترس بودن، صندوق لبخند را به گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کند.»

بابازاده با تاکید بر اینکه کسانی که از طریق پلتفرم آنلاین فارابیکسو یا نزد کارگزاری فارابی اقدام به پذیره‌نویسی و سرمایه‌گذاری روی این نماد کنند کارمزد پرداخت نخواهند کرد، اظهار داشت: گروه فارابی در کنار مدیر صندوق باور دارد این صندوق با ریسک کنترل‌شده، قابل معامله بودن و بدون سود و کم ریسک بودن، همان محصولی است که لبخند را به سرمایه‌گذاران هدیه می‌کند.