لطفاً شکیبا باشید

گزارش امروز بورس

کارگزاری فارابی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش ۳۰ اردیبهشت ماه

بورس سنگین‌‌‌ترین ریزش خود در سال ۱۴۰۳ را تجربه کرد. در معاملات امروز بازار شاخص کل افت شدیدی داشت و با ریزش ۵۶۵۶۱ واحدی معاملات روز جاری را به پایان رساند.

دلار و طلا اما بر خلاف بورس صعود خفیف داشتند و دلار به ۵۸۲۵۰ تومان و طلا گرم ۱۸ عیار نیز به ۳ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان رسید.

وضعیت صنایع مختلف هم جالب نبود و تقریبا همه صنایع شاهد فشار سنگین عرضه‌ها بودند. در این بین صنعت فلزات اساسی، خودرو، انبوه‌سازی و شیمیایی بیشترین فشار فروش را تجربه کردند.

report030230

اخبار اثرگذار بر بازار

شرکت ایران خودرو، مجوز افزایش ۸ تا ۱۲ درصدی نرخ فروش محصولات هایما را از وزارت صنعت گرفت که از ۲۶ اردیبهشت اعمال شده است.

بانک مرکزی با اشاره حجم سالانه ۹ میلیارد دلاری برگشت ارز صادرکنندگان خرد بخش خصوصی، وعده داد بازار ارز توافقی جدید در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

بورس کالا از پذیرش دو خودرو شامل ون باری INROADS و وانت G۹ شرکت بهمن موتور در بازار اصلی خبر داد.

وزیر راه ۸ ماه بعد از اصرار بی منطق به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و رد پیشنهاد وی در هیات دولت، خواهان تامین این دو محصول از مسیر بورس کالا شد!

وزیر نیرو از وضع قوانین جدید برای امکان خرید برق همه مصرف‌کنندگان از بورس خبر داد و از همه نیروگاه‌ها خواست تا برق را در بورس عرضه کنند.

مدیرعامل ایران خودرو، وعده عرضه خودرو برقی “ری را” تا پایان سال داده بود اما این قول به اواخر بهار سال آینده موکول شد!