لطفاً شکیبا باشید

گزارش امروز بورس

کارگزاری فارابی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش ۱۱ اردیبهشت ماه

روند صعودی جدید دلار و طلا امروز هم پابرجا بود و دلار به ۶۲۹۵۰ تومان رسید و طلا گرم ۱۸ عیار محدوده ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان را دید.

بورس به مانند روزهای گذشته باز هم افت کرد و شاخص کل در نهایت امروز را با افت ۱۲۲۲۶ واحدی به پایان رساند. شاخص هم وزن نیز ۶۰۱۸ واحد افت کرد.

معاملات صنایع مختلف هم امروز منفی بود و اکثر صنایع درگیر فشار عرضه بودند. فلزات اساسی، خودرویی‌ها، شیمیایی، انبوه‌سازی از جمله صنایعی بودند که علاوه بر ارزش معاملات بالا، عمدتا با فشار عرضه مواجه شدند.

report030211

اخبار اثرگذار بر بازار

وزیر اقتصاد از موافقت عربستان با ۵ پیشنهاد اقتصادی ایران خبر داد و معاون بانک مرکزی هم مدعی گشایش‌های جدید ارزی شد!

وزیر نیرو از خودکفایی صنعت نیروگاهی با راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی خبر داد و گفت: آخرین حلقه نیروگاه‌‌سازی با توان متخصصان داخلی تکمیل شد.

وزیر اقتصاد خارجی کره شمالی با توجه به عملکرد سایپا در تولید خودروهای سواری و تجاری از تمایل همکاری با این خودروساز بورسی خبر داد.

آخرین واکنش و هشدار ارکان بازار سرمایه درباره تبعات مخرب و منفی بند س قانون بودجه از سوی دبیرکل کانون کارگزاران بورس به رئیس مجلس اعلام شد.

عملکرد ۲۶ بانک بورسی و دولتی در طرح نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد سهم ۱۸ بانک همچنان تا پایان فروردین صفر است.

رئیس بیمه مرکزی با اعلام تبعات عدم اصلاح سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی بر صنعت بیمه پیشنهاد داد این بند بر درآمد سرمایه‌گذاری ذخایر فنی و ریاضی موسسات بیمه لحاظ نشود.