لطفاً شکیبا باشید

عرضه سیمان زابل در بورس کالا

کارگزاری فارابی
۲۸ تیر ۱۴۰۰

پس از اولین عرضه سیمان در بورس کالا که در خردادماه سال جاری توسط دو هلدینگ بزرگ سیمانی کشور صورت گرفت، راه برای عرضه این محصول استراتژیک توسط سایر شرکت‌های سیمانی هموارتر شد. 26 تیرماه سیمان زابل نیز به لیست شرکت‌های فروشنده سیمان در بورس کالا اضافه شد و برای نخستین بار سیمان تولیدی این شرکت توسط بورس کالای کارگزاری فارابی به بازار عرضه شد.

***

بحث عرضه سیمان در بورس کالا از خردادماه امسال با عرضه سیمان توسط سیدکو و سیتا، دو هلدینگ بزرگ این صنعت، آغاز شد. عرضه سیمان در بورس کالا توسط تولیدکنندگان را می‌توان زمینه‌ساز خروج این محصول استراتژیک از قیمت‌گذاری دستوری دانست.

شرکت سیمان زابل برای اولین بار 3900 تن سیمان پوزولانی ویژه کیسه، 1000 تن سیمان پوزولانی ویژه فله و 1600 تن سیمان تیپ 2 فله را در تالار معاملات بورس کالا توسط شرکت کارگزاری فارابی معامله کرد.

طبق اعلام شرکت سیمان زابل، از مردادماه سال جاری تمام تولیدات سیمان این شرکت در بورس کالا عرضه خواهد شد. کارگزاری فارابی نیز به‌عنوان کارگزار عرضه‌کننده سیمان زابل فعالیت خواهد داشت.

بنابر این گزارش می‌توان گفت شرکت سیمان زابل نیز مانند سایر تولیدکنندگان سیمان، عزم خود را برای عرضه محصولاتش در بورس کالا جزم کرده است.

لازم است بدانید امکان خرید سیمان در بورس کالا برای اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم است. هر شخص حقوقی و حقیقی به سادگی می‌تواند با مراجعه به یکی از شعب کارگزاری فارابی در سراسر کشور، نسبت به دریافت کد معاملاتی بورس کالا اقدام کرده و محصولات مورد نیازش از جمله سیمان را با قیمتی رقابتی‌تر از بازار آزاد تهیه کند.

گفتنی است بخش بورس کالای کارگزاری فارابی، در گذشته نیز نقش فعال در معاملات سیمان سایر عرضه‌کنندگان این محصول داشته است.کارگزاری فارابی به‌عنوان یکی از کارگزاران پیشتاز در بورس کالا، خدمات متنوعی از قبیل مشاوره و آموزش جهت فعالیت در بورس کالا را به‌صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان در زمینه خرید سیمان در بورس کالا می‌توانید با شماره‌های 5-88557274 و 3-88106101 تماس بگیرید.

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که فروش مستقیم سیمان در بورس کالا درصورتی‌که به‌درستی صورت گیرد، می‌تواند باعث کوتاه شدن دست دلالان و در نتیجه کاهش قیمت سیمان در بازار شود. هرچند تجربه یک ماه گذشته برای عرضه سیمان در بورس کالا با فراز و نشیب‌هایی همراه بود؛ از جمله بحث نبود کف قیمتی برای عرضه این محصول باعث رشد قیمت سیمان فله در تیرماه ۱۴۰۰ شد. کارشناسان معتقدند با توجه به اهمیت سیمان در تولید کشور و تأثیر این محصول مهم در وضعیت بازار مسکن، باید سازوکار دقیق‌تری برای قیمت‌گذاری آن در بورس کالا انجام گیرد.