لطفاً شکیبا باشید

لبخند را بدون کارمزد بخرید

کارگزاری فارابی
۲ مرداد ۱۴۰۲

خرید و فروش واحدهای صندوق درآمد ثابت لبخند در کارگزاری فارابی بدون کارمزد شد. علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانند از این پس واحدهای مورد نظر خود را بدون پرداخت کارمزد کارگزاری از طریق فارابیکسو خریداری کنند.

به عبارتی با خرید واحدهای لبخند در سامانه فارابیکسو، مبلغ پرداختی شما بابت کارمزد معاملاتی مجددا از طریق باشگاه مشتریان باهم به حساب شما برمی‌گردد. البته توجه داشته باشید، کارگزاری فارابی تنها بخشی از کارمزد که سهم کارگزار بوده را به حساب شما عودت خواهد داد و سهم سایر ارکان مانند سازمان بورس و… کسر نمی‌شود.

lbkh

آشنایی با صندوق لبخند و ویژگی‌های آن

صندوق لبخند فارابی، یک صندوق درآمد ثابت بورسی است و بیشتر دارایی‌های آن در اوراق درآمد ثابت بورسی و سپرده‌های بانکی قرار دارد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در این صندوق ریسکی برای سرمایه‌گذاران نخواهد داشت.

همان‌طور که اشاره شد، صندوق لبخند جزو صندوق‌های قابل معامله یا ETF بورسی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند واحدهای آن را از طریق سامانه معاملات آنلاین همه کارگزاری‌ها مانند فارابیکسو خریداری کنند.

متوسط بازدهی سالانه این صندوق بیش از 26 درصد است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت سرمایه‌گذاری در لبخند به مراتب بازدهی بیشتری نسبت به سپرده‌های بانکی دارد.

سود صندوق لبخند به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود؛ به همین دلیل – بدون آنکه سود شما تغییر کند – با خیال راحت می‌توانید اقدام به خرید و فروش واحدها کنید. به‌عبارتی در این صندوق به‌ازای هر روز سرمایه‌گذاری به شما سود تعلق می‌گیرد.

توجه داشته باشید که صندوق لبخند پرداخت سود دوره‌ای ندارد و بازدهی آن‌ از اختلاف قیمت خرید و فروش واحدها به‌دست می‌آید. این ویژگی باعث می‌شود سود هر روز، به NAV روزهای گذشته آن اضافه شده و در نهایت سود آن مرکب شود. به همین دلیل است که بازدهی صندوق لبخند از بازدهی سایر صندوق‌های درآمد ثابت صدور و ابطالی با پرداخت سود دوره‌ای بیشتر است.