لطفاً شکیبا باشید

آموزش استفاده از کارت نکسو

کارگزاری فارابی
۷ آبان ۱۴۰۲

کارت بانکی نکسو به‌عنوان اولین کارت با قابلیت اتصال به صندوق‌های بازار سرمایه و در عین حال برخورداری از قابلیت برداشت آنی وجه، جدیدترین محصول گروه مالی فارابی است. دارندگان این کارت می‌توانند هر زمانی که تمایل داشتند، به‌صورت آنی به موجودی خود در صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی دسترسی داشته باشند. امکان انتقال وجه، خرید آنلاین و دریافت سود روزشمار 23 تا 26.1 درصدی نیز از سایر مزایای کارت نکسو است.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ثبت‌نام و دریافت کارت نکسو

 

بعد از دریافت و فعال‌سازی کارت نکسو، برای استفاده از این کارت و بهره‌مندی از سود روزشمار، وارد بخش کارت نکسو در سامانه فارابی‌زون شوید.

 

در صفحه کارت نکسو روی گزینه شروع سرمایه‌گذاری کلیک کنید.

 

با این کار وارد صفحه صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی خواهید شد. با کلیک روی گزینه خرید و سپس تعیین مبلغ سرمایه‌گذاری، می‌توانید واحدهای صندوق درآمد ثابت هدیه را خریداری و از این طریق سود روزشمار دریافت کنید.

 

برداشت وجه از کارت نکسو

برداشت وجه از طریق کارت نکسو نیز مانند سایر کارت‌های بانکی است. با کارت نکسو می‌توانید از انواع روش‌های انتقال وجه مانند کارت به کارت، پایا، ساتنا و حتی خرید اینترنتی استفاده کنید. کارت نکسو این قابلیت را دارد که محل برداشت وجه را خودتان تعیین کنید.

در حالت پیش‌فرض اگر انتقال وجه انجام دهید، این پول از محل فروش واحدهای صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی به‌صورت خودکار تامین می‌شود. اگر تصمیم دارید محل تامین وجه مانده موجود در حساب نکسو باشد و بدون فروش واحدهای صندوق درآمد ثابت هدیه این مبلغ تامین شود، باید وارد بخش کارت نکسو در سامانه درگاه یکپارچه کارگزاری فارابی شده و از این بخش، «استفاده از دارایی صندوق درآمد ثابت در کارت» را غیرفعال کنید.

برای آشنایی بهتر با این بخش به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی از قبل سرمایه‌گذاری کرده‌اید. همچنین مبلغ ۲۰ میلیون تومان نیز توسط فردی به شماره کارت نکسو شما واریز شده است. از آنجایی‌که این مبلغ را هنوز در صندوق هدیه فارابی سرمایه‌گذاری نکردید، به آن سودی تعلق نمی‌گیرد. حال فرض کنید قصد خرید اینترنتی کالایی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان را دارید. موقع خرید این مبلغ به صورت پیش‌فرض و با فروش لحظه‌ای از بخش واحدهای صندوق هدیه تامین می‌شود و از ۲۰ میلیون تومان موجود در حساب کارت نکسو مبلغی کسر نمی‌شود. اگر می‌خواهید این مبلغ از حساب کارت نکسو برداشت شود و واحدهای صندوق هدیه شما ابطال نشود، باید بخش «استفاده از دارایی صندوق درآمد ثابت در کارت» را غیرفعال کنید.

به این نکته توجه داشته باشید، اگر قصد دارید از کارت نکسو به حساب صندوق هدیه واریزی انجام دهید، حتما باید گزینه «استفاده از دارایی صندوق درآمد ثابت در کارت» را غیرفعال کرده باشید تا واریزی شما به صندوق هدیه از مبلغ موجود در کارت نکسو انجام شود. برای واریز از سایر کارت‌های بانکی به صندوق هدیه، نیاز به غیرفعال کردن این گزینه نیست.

 

چگونه رمز اول کارت نکسو خود را تغییر دهیم؟

در صورتی که رمز اول کارت خود را فراموش کرده‌اید، به‌راحتی می‌توانید با کلیک روی دکمه «فراموشی رمز اول» و انتخاب رمز دلخواه، رمز خود را تغییر دهید.

واریز و برداشت از طریق کارت نکسو

واریز و برداشت از طریق کارت نکسو دقیقا مشابه سایر کارت‌های بانکی است. با این کارت به‌راحتی می‌توانید از درگاه‌های خرید اینترنتی، دستگاه‌های پوز، خودپردازهای بانکی و… استفاده کنید. برای کارت به کارت نیز می‌توانید از ابزاری نظیر «ویپاد» برای انتقال وجه تا سقف ۱۰ میلیون تومان روزانه استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید، جهت دریافت سود روزشمار 23 تا 26.1 درصدی لازم است وجوه مورد نظر خود را از طریق سامانه فارابی‌زون به صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی واریز کنید. با استفاده از کارت نکسو در هر ساعت از شبانه‌روز برداشت وجه موجود در صندوق هدیه برای شما امکان‌پذیر است.